Zgodnie z planami ulica 8 Pułku Ułanów ma połączyć ul. Zawiłą ze skrzyżowaniem ul. Kapelanka–Brożka–Grota Roweckiego. Będzie ona stanowiła realną alternatywę dla zatłoczonej ul. Kobierzyńskiej, poprawi obsługę komunikacyjną w dzielnicach VIII i IX, stworzy nową infrastrukturę dla rowerów, samochodów i komunikacji zbiorowej.
W ramach inwestycji zostanie wybudowana licząca łącznie 2,7 km droga zbiorcza, po jednym pasie w każdą ze stron wraz ze ścieżkami rowerowymi. W ramach zadania powstaną również chodniki, przebudowana będzie infrastruktura techniczna. Ulicą będą kursować autobusy komunikacji zbiorowej.
Jak będzie przebiegała budowa ul. 8 Pułku Ułanów?
Cała budowa ulicy, która docelowo połączy ulice Zawiłą i skrzyżowanie ul. Kapelanka i Brożka, podzielona jest na cztery odcinki:
- odcinek nr 1 (ul. Zawiła – okolice ul. Krępy)
- odcinek nr 2 (okolice ul. Krępy – ul. Podhalańska)
- odcinek nr 3 (ul. Podhalańska – Trasa Łagiewnicka)
- odcinek nr 4 (Trasa Łagiewnicka – skrzyżowanie ul. Grota Roweckiego i Kapelanka).
"Kontrowersje wzbudza odcinek czwarty budowanej drogi, najbliżej centrum Krakowa" - wyjaśnia Jan Machowski z Zarządu Inwestycji Miejskich.
„To odcinek 4 jest najbardziej dyskusyjny, tam mieszkańcy mieli najwięcej uwag. Można powiedzieć, że prace są w zawieszeniu. Czekamy na nowe dyspozycje” – dodaje Machowski.
W przetargu złożono w sumie 12 ofert. Najkorzystniejsza okazała się propozycja firmy Skanska SA, która zaproponowała cenę ok. 33,7 mln zł.