Rzecznik Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Marek Gancarczyk poinformował, że testowany 12-metrowy pojazd jest czwartą generacją autobusu wodorowego Mercedesa. Jest wyposażony w największą baterię trakcyjną spośród wszystkich autobusów wodorowych dostępnych obecnie na rynku, o pojemności do 300kWh. Dodatkowo mieści w zbiorniku do 30 kg wodoru. Dzięki temu jego zasięg - na jednym tankowaniu i ładowaniu baterii - wynosi minimum 400 km.
„To spokojnie wystarczy do całodniowej obsługi regularnej linii, bez konieczności zjazdu do zajezdni” - zaznaczył przedstawiciel MPK.
Wodorowy Mercedes pojawi się między innymi na liniach numer 128, 143 i 300. Autobus będzie kursował po Krakowie do 8 stycznia. MPK chce dołączyć do swojej floty autobusy wodorowe już na stałe. Po dwóch latach testów został już ogłoszony przetarg na dostawę 10 takich pojazdów.