Skansen w Chabówce. Fot. EK
- Szczegóły są uzgadniane. Plan jest opracowywany - mówi Łukasz Sawicki z Fundacji Grupy PKP.
„Jest pełna wola, by ten skansen ocalić – zarówno ze strony fundacji Grupy PKP, która zajmuje się ochroną dziedzictwa kolejowego, jak i PKP SA” – dodaje.
Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce posiada w zbiorach ponad 130 zabytkowych pojazdów szynowych. Część z nich jest utrzymywana w pełnej sprawności. Korzystają z nich m.in. organizatorzy kursów Pociągów Retro. Zamknięcie skansenu oznaczałoby również likwidację tej popularnej atrakcji.
Podróż pociągiem retro sprzyja podziwianiu krajobrazów. Składy poruszają się z maksymalną prędkością 45 km/h. Podróży towarzyszą też opowieści przewodnika, muzyka i postacie w strojach z epoki. Składy jeżdżą m.in. trasą z Nowego Sącza do Biecza, z Biecza do Gorlic, z Tarnowa do Tuchowa oraz z Tarnowa do Żabna.
Kłopoty PKP Cargo
25 lipca ub.r. sąd rejonowy w Warszawie otworzył postępowanie restrukturyzacyjne PKP Cargo, w którym postanowił otworzyć postępowanie sanacyjne dłużnika. Wcześniej zarząd PKP Cargo zdecydował o przeprowadzeniu zwolnień grupowych, obejmujących do 30 proc. zatrudnionych w różnych grupach zawodowych. Proces zwolnień grupowych zakończył się 31 października, jego efektem jest zmniejszenie zatrudnienia o 3665 pracowników w skali całego PKP Cargo.
PKP Cargo jest największym kolejowym przewoźnikiem towarowym w Polsce. Oferuje usługi logistyczne, łącząc transport kolejowy, samochodowy oraz morski.
Rada nadzorcza PKP Cargo postanowiła w poniedziałek przyspieszyć objęcie przez Agnieszkę Wasilewską-Semail stanowiska prezesa - z 1 lutego na 20 stycznia 2025 r. Jak poinformowała spółka, 19 stycznia p.o. prezesem przestanie być Paweł Miłek.
20 stycznia 2025 r. Miłek obejmie stanowisko wiceprezesa ds. restrukturyzacji PKP Cargo. Z kolei były p.o. prezes Marcin Wojewódka, decyzją rady nadzorczej został jej wiceprzewodniczącym.