Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad znosi ten limit, bo skończyły się najtrudniejsze prace na tamtym odcinku.

Skończyła się zasadnicza część prac prowadzonych wzdłuż drogi. Zamontowaliśmy ogrodzenie. Możemy wprowadzić stałą organizację ruchu.

- mówi Kacper Michna z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Kierowcy mogą więc odetchnąć, bo na tym odcinku zakopianki nie będą więc prowadzone już żadne planowane prace w najbliższym czasie.

Nowa zakopianka, czyli droga krajowa 47 na odcinku Rdzawka-Nowy Targ, została otwarta 30 sierpnia. Kierowcy jadący tamtędy powinni patrzeć na znaki, bo zwiększenie limitu prędkości do 100 kilometrów na godzinę zacznie obowiązywać dopiero koło południa.

Droga między Rdzawką a Nowym Targiem nie jest drogą ekspresową klasy S, a drogą klasy GP, czyli główną ruchu przyspieszonego. Maksymalna dozwolona prędkość docelowo będzie tu wynosiła do 100 km/h. Przez trudny, górski teren w jej przebiegu znalazły się ostrzejsze niż na drogach ekspresowych zakręty i bardziej strome zjazdy i podjazdy. Na odcinku zlokalizowano także przystanki autobusowe.

Między Rdzawką a Nowym Targiem powstało 27 mostów, wiaduktów i estakad, z których 12 ma długość ponad 100 m. Najdłuższa estakada, która ma 687 m długości, powstała nad miejscowością Lasek - w najwyższym miejscu jezdnia biegnie tam na wysokości 24 m nad ziemią. Kolejna estakada ma 527 m i przebiega nad rzeką Czarny Dunajec i ul. Ludźmierską w Nowym Targu. Inwestycję realizuje od czerwca 2020 roku firma Intercor kosztem prawie 995 mln zł.