Większa część konsultacji przypadła na okres świąteczno-noworoczny oraz na ferie zimowe w Małopolsce.
Konsultacje miały trwać do początku stycznia, ale z uwagi na to, że były ferie i wysoki sezon, mieszkańcy i radni prosili, żeby je przedłużyć. Nowy termin to 31 marca. Uwagi do uchwały można składać osobiście w urzędzie i przez internet, zachęcam do tego. Chcemy, żeby uchwała była przygotowana jak najlepiej, żeby znalazło się w niej jak najwięcej uwag
- wyjaśnia Łukasz Filipowicz, burmistrz Zakopanego.
Dzięki uchwale krajobrazowej z ulic Zakopanego znikną wszechobecne banery i reklamy. Władze miasta chcą, żeby nowe przepisy zaczęły obowiązywać w pierwszej połowie 2026 roku. Projekt uchwały krajobrazowej dla Zakopanego jest wzorowany na przepisach, które obowiązują już - między innymi - w Krakowie czy Kościelisku. Uchwała krajobrazowa ma chronić walory krajobrazowe miasta i poprawić jakość życia w mieście. Lokalni przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, że nowe przepisy ograniczą możliwości reklamy ich działalności, a mimo to popierają jak najszybsze wejście uchwały w życie.
Przypomnijmy: nad audytem krajobrazowym pracuje samorząd województwa małopolskiego. Bedą w nim zawarte rekomendacje dotyczące likwidacji reklam wielkopowierzchniowych przy drodze Kraków – Zakopane. Dotychczas przepisy zakazujące reklam przy zakopiance wprowadziło Miasto Nowy Targ, a podobny projekt przyjęła Gmina Wiejska Nowy Targ.
.