podłęże-piekiełko
Kolej przyspiesza. Jest kolejny przetarg na część trasy Podłęże-Piekiełko
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. szuka wykonawców, którzy zmodernizują 15 km torów na odcinku Rabka Zaryte - Mszana Dolna - Fornale (Kasina Wielka). Wartość zadania to ponad 750 mln zł.
Nowy most kolejowy na Dunajcu rośnie w oczach. ZDJĘCIA
Łuki nowego mostu kolejowego na Dunajcu w Nowym Sączu są już gotowe. Budowlańcy zakończyli montaż stalowych elementów przeprawy. Brzegi rzeki są też spięte przęsłami, ale do zakończenia prac droga jeszcze daleka.
Niepokój o pieniędze na budowę linii kolejowej Podłęże-Piekiełko
Powraca niepokój o finansowanie budowy linii kolejowej Kraków - Podłęże - Piekiełko. Jego źródłem jest dwugłos w wypowiedziach kierownictwa Ministerstwa Infrastruktury. Minister Infrastruktury Dariusz Klimczak miał zapewnić, że budowana w Małopolsce linia pozostaje na liście priorytetów i będzie realizowana. Inne informacje przekazali jednak posłom urzędnicy ministerstwa.
Podpisano umowy na modernizację najdroższego odcinka linii kolejowej Nowy Sącz – Chabówka
Mowa o trasie Limanowa - bocznica Klęczany, gdzie prace kosztować będą 2 miliardy złotych. Ich zakres obejmuje między innymi budowę 22 mostów kolejowych, w tym wiaduktów. Powstać ma tam również najdłuższy, bo prawie 4-kilometrowy tunel kolejowy w Polsce. Modernizacja całej linii kolejowej Nowy Sącz – Chabówka to fragment dużego projektu, jakim jest budowa nowego połączenia Kraków – Podłęże – Piekiełko
A. Adamczyk: połączenie "Podłęże – Piekiełko" otworzy komunikacyjnie Sądecczyznę
Realizacja nowego połączenie kolejowego w Małopolsce nazywanego potocznie "Podłęże – Piekiełko" spowoduje komunikacyjne otwarcie Sądecczyzny - powiedział w piątek minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podczas podpisywania umowy na realizację jednego z odcinków tej trasy: Rabka Zaryte – Mszana Dolna.
Coraz bliżej do skrócenia podróży koleją z Nowego Sącza do Krakowa do jednej godziny
Politycy i samorządowcy oficjalnie zainaugurowali modernizację szesnastokilometrowego odcinka linii kolejowej z Nowego Sącza do Klęczan. Koszt prac to 780 milionów złotych. To część większego przedsięwzięcia PKP, które zakłada przebudowę torów dalej aż do Chabówki, a także budowę nowej linii z Tymbarku w kierunku Podłęża. - Ta inwestycja to okno na świat dla Sądecczyzny i Ziemi Limanowskiej – podkreśla Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury
Połączenie „Podłęże – Piekiełko” jedną z najważniejszych inwestycji w aktualizacji programu kolejowego
Budowa nowego połączenie kolejowego nazywanego potocznie "Podłęże – Piekiełko" to jedna z najważniejszych inwestycji, która ma zapewnione finansowanie dzięki aktualizacji Krajowego Programu Kolejowego - przekazało w środę Ministerstwo Infrastruktury.
Nowa linia kolejowa z Nowego Sącza do Chabówki - konsultacje, czy protesty?
Mieszkańcy Mszany Dolnej domagają się dodatkowych konsultacji przebiegu modernizowanej linii kolejowej z Nowego Sącza do Chabówki. W tle pojawia się groźba protestów, które mogłyby zagrozić nie tylko modernizacji tego fragmentu, ale także większej inwestycji, czyli budowie nowej linii Kraków - Podłęże - Piekiełko. Czego domagają się mieszkańcy i jak groźne mogą być ewentualne protesty?
Jeszcze w tym roku powinien być gotowy projekt trasy kolejowej „Podłęże – Piekiełko”
Rozpoczynają się ostatnie prace hydrologiczne i geologiczne, potrzebne do przygotowania dokumentacji. Nowa linia skróci czas dojazdu pociągiem z Krakowa do Nowego Sącza do około 50 minut, a do Zakopanego do niespełna dwóch godzin.
Polskie Linie Kolejowe mogą w końcu podpisać umowę na wykonanie pierwszego etapu linii Podłęże-Piekiełko
Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołanie jednej z firm. Zgodnie z przetargiem, projekt jak i prace przygotowawcze wykona, często współpracująca z PKP, spółka Egis Rail.
Skarga na przetarg na dokumentację linii Kraków–Podłęże–Piekiełko uwzględniona po raz trzeci
Będzie kolejne opóźnienie w przygotowaniach dokumentacji dla budowy linii kolejowej Kraków – Podłęże – Piekiełko. Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła skargę na przetarg. Rzeczniczka Izby Magdalena Grabarczyk tłumaczy, że argument odrzucenia jednej z ofert z powodu rażąco niskiej ceny był niewystarczający i Izba nakazała PKP ponownie wybrać najkorzystniejszą ofertę.
Trzecia próba rozstrzygnięcia przetargu na dokumentację linii Kraków-Podłęże-Piekiełko
Już po raz trzeci PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały najlepszą ofertę w przetargu na dokumentację dla budowy linii Kraków – Podłęże – Piekiełko. Po raz trzeci wybrano ofertę tego samego konsorcjum, którego liderem jest francuska firma. Poprzednio dwukrotnie wybór unieważniała Krajowa Izba Odwoławcza po proteście drugiego z oferentów uczestniczących w przetargu. Jeśli tym razem nie będzie protestów, Polskie Linie Kolejowe podpiszą umowę z wykonawcą dokumentacji w pierwszych dniach grudnia.
Minister A. Adamczyk: linią Podłęże-Piekiełko pojedziemy w 2026 r.
Przejazd pociągiem z Krakowa do Zakopanego w niespełna dwie godziny, jest coraz bardziej realny. Wszystko dzięki budowie nowej trasy kolejowej ze stolicy Małopolski na Sądecczyznę i Podhale przez Podłęże-Piekiełko. Przetarg na wykonanie projektu został już ogłoszony. Dziś minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk zapowiedział w Mszanie Dolnej, że pierwsze pociągi przejadą po nowej trasie w 2026 roku.
Coraz bliżej budowy linii kolejowej Podłęże-Piekiełko
Jest pierwszy przetarg na długo oczekiwaną inwestycję kolejową, czyli budowę linii Podłęże-Piekiełko. Polskie Linie Kolejowe poszukują firmy, która zajmie się nadzorem nad pracami przygotowawczymi.
Budowa linii kolejowej Kraków-Podłęże-Piekiełko na rządowej liście Krajowego Planu Kolejowego
Decyzja zapadła – budowa nowej linii kolejowej z Krakowa przez Podłęże do Piekiełka została wpisana do oficjalnych rządowych dokumentów. Na liście podstawowej, przyjętego przez rząd Krajowego Planu Kolejowego, znalazły się dwa z trzech etapów inwestycji. Pierwszy to wykup gruntów i opracowanie projektu. W drugim etapie gruntownej modernizacji ma być poddana istniejąca dziś linia z Nowego Sącza do Chabówki. Na trzeci etap, czyli samą budowę linii Podłęże – Piekiełko wciąż brakuje ok. 3 mld zł.
Z Ministerstwa Infrastruktury płyną dobre wieści dla budowy linii Kraków – Podłęże – Piekiełko
Finał konsultacji społecznych Krajowego Planu Kolejowego przynosi dobre wieści o szansach budowy linii Kraków – Podłęże – Piekiełko. W opublikowanym na stronach Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa raporcie, resort podtrzymuje decyzje o wpisaniu dwóch pierwszych etapów inwestycji na podstawową listę programu. Ministerstwo odrzuciło też wnioski, kwestionujące blokowanie blisko 6 miliardów złotych na inwestycję, która nie jest jeszcze w pełni przygotowana.
Są zapowiedzi inwestycji na Sądecczyźnie w ciągu najbliższych 10 lat: modernizacji drogi nr 75 i linii kolejowej
Droga krajowa nr 75 z Nowego Sącza do Krakowa zostanie zmodernizowana do 2023 roku – zapowiedział w Nowym Sączu Witold Słowik. Wiceminister Rozwoju twierdzi, że największym problemem Nowego Sącza jest brak szybkiego połączenia z Krakowem. Priorytetem oprócz połączenia drogowego ma też być budowa linii kolejowej Podłęże-Piekiełko.
Dokumentacja linii kolejowej Kraków – Podłęże – Piekiełko powstanie do 2019 roku
Do 1 stycznia 2019 roku powinna być gotowa dokumentacja linii Kraków – Podłęże – Piekiełko. Do tego czasu wyłoniony ma zostać również wykonawca trasy. Budowa nowego połączenia znalazła się na liście podstawowej Krajowego Planu Kolejowego do roku 2023.
Najnowsze
-
17:55
W sobotę inauguracja nowego stowarzyszenia politycznego, prezeską Gosek-Popiołek
-
17:24
Wypadek na DK7 - uwaga na poważne utrudnienia
-
17:19
Puszcza Niepołomice podwójnie zwycięska
-
17:15
Nowe ładowarki samochodowe w Krakowie. Części mieszkańców się nie podobają, ale czy słusznie?
-
16:26
Wicestarosta tarnowski, wójt gminy Szerzyny i dyrektorka PCPR na łatwie oskarżonych
-
16:19
Co Aleksander Miszalski robi w Danii? Chodzi o metro
-
15:54
Czym zajmują się ombudsmani?
-
15:26
Obwodnica Brzeska już prawie gotowa. Kierowcy pojadą nią jeszcze przed feriami
-
14:57
Czy komicy są smutni? Krzysztof Piasecki o kulisach pracy satyryka
-
12:10
Rektor Politechniki Krakowskiej: „W ciągu 30 lat nastąpił gigantyczny przeskok w budowie dróg w Polsce”
-
10:00
Czy komicy są smutni?