- A
- A
- A
Pociąg nowosądeckiego Newagu pobił rekord prędkości
Pociąg Impuls z numerem bocznym 001 rozpędził się do 201,4 km/h. To historyczny rekord, jeśli chodzi o pociągi produkowane w Polsce!Superprędki pociąg wyprodukowany w nowosądeckim Newagu/ źródło: Newag
Tak szybko nie jechał jeszcze żaden polski pociąg. Wyprodukowany w sądeckim Newagu pociąg 31WE pobił polski rekord prędkości, rozpędzając się na Centralnej Magistrali Kolejowej do nieco ponad 201 km/h.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
crop_free
1
/ 9
"Przekroczenie tej bariery pozwala mówić o polskich pociągach dużych prędkości"– mówi prezes spółki Newag Zbigniew Konieczek. "Pokazaliśmy, że można to zrobić. Jest to pociąg, który został zaprojektowany w Newagu. Napęd czyli serce pociągu jest wyprodukowane w Polsce. Naprawdę niewiele elementów zostało kupionych zagranicą" - zapewnia Konieczek.
Pociąg jest całkowicie nową konstrukcją, opracowaną przez sądeckich inżynierów. Prace nad wyprodukowaniem całkowicie nowego modelu nazwanego Impuls trwały zaledwie rok. "Jest to przełom jeśli chodzi o technologiczne osiągnięcia w Polsce, a stać nas na więcej" – mówi prezes Zbigniew Konieczek. "Pamiętam, jak podczas obchodów 135-lecia firmy zapytano nas, kiedy zaczniemy produkować takie pociągi jak Japończycy, Francuzi czy Niemcy. Możemy powiedzieć, że zaczęliśmy- dodaje Konieczek. Przekroczyliśmy pewną barierę i pójdziemy dalej".
Co ciekawe, Impuls z numerem - 001, nie jest egzemplarzem eksperymentalnym, wyprodukowanym do testów. Jest to jeden z 5 składów, które już za kilka dni będą wozić pasażerów na Dolnym Śląsku. Koszt pięciu zamówionych przez Dolnośląskie Koleje pociągów 31WE sięga 100 mln zł.
Sławomir Wrona/aw/jg
Pociąg jest całkowicie nową konstrukcją, opracowaną przez sądeckich inżynierów. Prace nad wyprodukowaniem całkowicie nowego modelu nazwanego Impuls trwały zaledwie rok. "Jest to przełom jeśli chodzi o technologiczne osiągnięcia w Polsce, a stać nas na więcej" – mówi prezes Zbigniew Konieczek. "Pamiętam, jak podczas obchodów 135-lecia firmy zapytano nas, kiedy zaczniemy produkować takie pociągi jak Japończycy, Francuzi czy Niemcy. Możemy powiedzieć, że zaczęliśmy- dodaje Konieczek. Przekroczyliśmy pewną barierę i pójdziemy dalej".
Co ciekawe, Impuls z numerem - 001, nie jest egzemplarzem eksperymentalnym, wyprodukowanym do testów. Jest to jeden z 5 składów, które już za kilka dni będą wozić pasażerów na Dolnym Śląsku. Koszt pięciu zamówionych przez Dolnośląskie Koleje pociągów 31WE sięga 100 mln zł.
Sławomir Wrona/aw/jg
Komentarze (0)
Brak komentarzy
Najnowsze
-
17:36
Mniej znaczy więcej? Duże zmiany w Krynickiej Orkiestrze Zdrojowej na 150-lecie
-
17:30
Czy dostęp do ksiąg wieczystych będzie ograniczony?
-
16:32
Tak mogłaby wyglądać tarnowska kamienica wstydu po przebudowie
-
16:07
Czy abp Marek Jędraszewski zostanie usunięty z kapituły Cracoviae Merenti? Radni zdecydowali
-
15:53
Kobieta w tunelu. Inżynier Natalia Schmidt-Polończyk o wielkim drążeniu w Małopolsce
-
15:01
W ferie w Nowohuckim Centrum Kultury porozmawiamy o uczuciach!
-
15:00
W willi komendanta obozu Auschwitz będzie działać organizacja walcząca m.in. z mową nienawiści
-
14:52
Kto będzie zarządzał Centrum Kongresowym ICE?
-
14:50
Mec. Pociej: Władza, jeżeli chce, może z obywatelem zrobić wszystko
-
14:04
Apartamentowiec zamiast modernistycznego biurowca. Rozpoczęto rozbiórkę
-
13:52
Tajemniczy świat szeptuch - o uzdrowicielkach i uzdrowicielach
-
11:00
W ferie w Nowohuckim Centrum Kultury porozmawiamy o uczuciach!
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze